Jak napisać idealne zaproszenie do badania satysfakcji klienta?

Niestety w dzisiejszym świecie spora część osób nie chce odpowiadać na ankiety. Bez względu na to czy jest to ankieta pośrednia, telefoniczna, czy badanie satysfakcji klienta to wiele osób przeprowadzających je spotyka się z odmową wypełnienia. Warto dowiedzieć się, jak napisać zaproszenie do badania satysfakcji klienta, aby zachęcić więcej osób do wzięcia udziału w nim.

 

Użyj imienia klienta

Twoi klienci to osoby, które mają wiele obowiązków. Przyciągnięcie ich uwagi nie będzie łatwym zadaniem. Jednak, jeśli masz ich imię i nazwisko oraz inne informacje, takie jak zainteresowania, czy miejsce zamieszkania to wiesz też, jak i dlaczego używają Twojego produktu, bądź usługi. Jeśli chodzi o sformułowanie zaproszenia w taki sposób, aby przyciągnąć ich uwagę to jest bardzo ważne zadanie. Zacznij swoje zaproszenie od odniesienia się do klienta za pomocą jego imienia. To bardzo ważne i daje Ci największą szansę na zachęcenie go do przeczytania dalszej części zaproszenia. Bądź przyjazny i zwracaj się do swoich klientów w sposób, w jaki zwracasz się do kogoś, kogo znasz. Warto, więc sformułować zaproszenie do badania satysfakcji klienta w ten sposób, gdyż zwiększa to prawdopodobieństwo, iż większa liczba osób przeczyta go i weźmie udział w wysłanym badaniu satysfakcji klienta.

 

Przedstaw siebie

Ta wskazówka dotyczy zarówno zaproszeń do ankiet w mediach społecznościowych, jak i poprzez e-maile. Ponieważ Twoi klienci dostają codziennie wiele maili, musisz od razu dać im znać, o co chodzi w Twojej wiadomości. Aby zmaksymalizować szansę na to, że klient przeczyta Twoje zaproszenie i weźmie udział w badaniu satysfakcji klienta, sprawmy, aby było ono dla niego interesujące. Tu właśnie może przydać się Twoja wiedza na temat zainteresowań klientów. Następne zdanie po powitaniu powinno zawierać to angażujące i pouczające wyjaśnienie, które przekona respondentów do uzupełnienia udostępnionej ankiety.

 

Stosuj konwersacyjny styl pisania

Styl konwersacyjny jest dokładnie tym, na co wygląda: piszesz tak, jak mówisz. Jest to najlepszy sposób dla firm, które chcą, aby zaproszenia do badania satysfakcji klienta były bardziej autentyczne. Styl sprawia, że ma się wrażenie, że to rozmowa, bo nadawca napisał to własnymi słowami. Jeśli chciałbyś używać tego stylu, unikaj:

Świetnym sposobem na rozpoczęcie pracy z językiem konwersacyjnym jest napisanie wstępnej wersji zaproszenia, a następnie szukanie sposobów na jak najszybsze skrócenie jego długości. Taki styl sprawia, że zaproszenie i pytania są łatwiejsze do zrozumienia, co może zwiększyć współczynnik uczestnictwa. Ponadto, naturalny język może sprawić, że ankieta będzie bardziej angażująca dla klienta.

Zastosowanie się do przedstawionych wskazówek z pewnością sprawi, że napiszesz ciekawy wstęp do badania satysfakcji klienta. Czym ciekawszy i bardziej angażujący wstęp tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że większa liczba respondentów wypełni udostępnioną ankietę na temat satysfakcji klientów. Pamiętaj, że satysfakcja klientów może dotyczyć różnych obszarów, jak jakości obsługi klienta, oferowanych produktów i usług, czy też zakresu cen.