Co można sprawdzać dzięki badaniom rynku medycznego?

Badania rynku medycznego są niezbędne, by właściwie pozycjonować markę działającą w tym sektorze oraz przygotowywać efektywniejsze komunikaty marketingowe. Co dokładnie można dzięki nim sprawdzać oraz jak modyfikować w związku z tym działania przedsiębiorstwa?

 

Badanie optymalnej ceny leków i ich opakowań

 

Wprowadzanie leków na rynek to nie tylko testowanie ich skuteczności, ale również sprawdzanie, ile byliby w stanie zapłacić za nie konsumenci oraz jaki typ opakowania pomógłby w osiągnięciu celów sprzedażowych.

Co jednak ważne, badanie rynku medycznego można przeprowadzić również dla tych leków oraz suplementów, które już są obecne na rynku od dłuższego czasu. Może to być przydatne zwłaszcza wtedy, gdy produkt notuje spadki sprzedaży i boryka się ze zdecydowanie większą konkurencją. Takie badanie pomoże wówczas sprawdzić, jak znów zachęcić grupę docelową do zakupu.

 

Sprawdzanie materiałów oraz haseł reklamowych

 

W branży medycznej - podobnie jak w każdej innej - reklama jest dźwignią handlu, zwłaszcza w przypadku leków bez recepty i suplementów diety. Dlatego też zanim komunikat reklamowy zostanie przekazany do mediów, powinien zostać sprawdzony na mniejszej próbie osób.

Również tutaj sprawdzą się badania rynku medycznego, które od lat przeprowadza Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® testując materiały i hasła reklamowe oraz sprawdzając ich skuteczność. Dzięki temu przedsiębiorstwo może upewnić się, że budżet reklamowy zostanie dobrze zainwestowany i działania przyniosą zamierzony efekt.

 

Sprawdzanie kanałów promocji

 

Na skuteczność reklamy wpływa nie tylko to, jakie informacje zostały w niej zawarte, ale również za pośrednictwem jakiego medium została ona przekazana. Jest to ważne również w przypadku rynku medycznego i co ważne, także można to zbadać.

Można sprawdzić m.in. to, jak są odbierane komunikaty w konkretnych mediach oraz jakie elementy przekazów zwracają uwagę konsumentów. Jakie są korzyści z takiego badania rynku medycznego? Główną jest to, że można zrezygnować z reklamy w tych mediach, które mają najmniejszą siłę przebicia i tym samym gwarantują niewielki efekt w porównaniu z poniesionymi nakładami.

 

Sprawdzanie skojarzeń z marką

 

Marki działające na rynku medycznym muszą dbać o swój wizerunek oraz to, jak są odbierane przez klientów. Firmy mogą to jednak na bieżąco kontrolować, również zestawiając opinie z wrażeniami na temat konkurencji i poznając tym samym jej mocne oraz słabe strony. Dzięki temu można jeszcze lepiej budować jej wizerunek oraz efektywniej docierać z komunikatami marketingowymi do grupy docelowej.

Jak widać badania rynku medycznego to dla koncernów farmaceutycznych szereg praktycznych możliwości. Korzyści z ich przeprowadzania są liczne i sprawdzają się na każdym etapie, nie tylko wtedy, gdy produkt ma być wprowadzony na rynek, ale również gdy jest on na nim dostępny od dłuższego czasu.