Jak dokonać profesjonalnej analizy rynku i zwiększyć sprzedaż produktów?
Zastanawiasz się nad możliwością założenia firmy, jednak nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie z ogromną konkurencją w branży? A może poszukujesz skutecznych sposobów na zwiększenie skuteczności działań marketingowych, a w konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych? Nie podejmuj decyzji biznesowych kierując się przypuszczeniami! Skorzystaj z usługi analizy rynku oferowanej przez profesjonalne agencje badawcze. Dzięki temu zdołasz zminimalizować ryzyko i osiągniesz silną pozycję na rynku.
Usługi statystyczne w zakresie analizy rynku
W celu rozpoznania sytuacji w branży przeprowadza się różnego rodzaju badania marketingowe, wykorzystując zarówno ilościowe, jak i jakościowe techniki. Najprostszą spośród nich jest niewątpliwie ankietowe badanie opinii. Badania mogą przy tym przybrać różną formę.
Najczęściej firmy badawcze decydują się na przeprowadzanie wywiadów telefonicznych (CATI), internetowych (CAWI), a także terenowych z wykorzystaniem aplikacji mobilnej (CAPI). Chcąc natomiast uchwycić trendy w ramach branży warto zdecydować się na pomiary za pośrednictwem konsumenckiego panelu online. Wówczas możliwe staje się pozyskanie opinii od potencjalnych klientów z grup docelowych, a także śledzenie zmian zachodzących w czasie.
Jakie elementy można poddać analizie rynku?
Analiza rynku może dotyczyć wielu zagadnień biznesowych, kluczowych z punktu widzenia szans firmy na osiągnięcie sukcesu sprzedażowego. Zaliczyć można do nich między innymi:
- Świadomość marki – spontaniczną oraz wywołaną;
- Ocenę komunikatów reklamowych;
- Odbiór konceptów reklamy oraz opakowań produktów;
- Analizę konkurencji;
- Sugestie klientów odnośnie systemu identyfikacji wizualnej marki;
- Elastyczność cenową;
- Preferowane kanały dystrybucji oraz techniki promocji;
- Relacje z kontrahentami;
- Skłonność do polecania produktów;
- Regulacje prawne i polityczne mające wpływ na branżę.
Co możesz zyskać dzięki wnioskom z badania rynku?
Jako przedsiębiorca zapewne najbardziej jesteś zainteresowany odpowiedzią na pytanie o to, jakie korzyści biznesowe osiągniesz dzięki przeprowadzeniu analizy rynkowej. Nie chcesz przecież wyrzucać pieniędzy w błoto, a realizacja kompleksowego projektu badawczego do najtańszych nie należy. Do potencjalnych korzyści można zaliczyć między innymi:
- Optymalizacja wydatków przeznaczanych na reklamę oraz inne działania promocyjne;
- Wzrost wyników sprzedażowych;
- Możliwość naśladowania sprawdzonych działań konkurencji;
- Rozpoznanie grup docelowych klientów;
- Zaplanowanie właściwej strategii cenowej;
- Dobór najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji;
- Rozpoznanie nisz na rynku;
- Identyfikacja barier wejścia oraz wyjścia.
Podsumowanie
Nie podejmuj więc kluczowych decyzji biznesowych w oparciu o własne przeczucia. Wnioski i rekomendacje z badania rynku pozwolą Ci osiągnąć trwałą przewagę nad konkurencją i zapewnią dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa.