Jak dokonać profesjonalnej analizy rynku i zwiększyć sprzedaż produktów?

 

Zastanawiasz się nad możliwością założenia firmy, jednak nie jesteś  pewien, czy poradzisz sobie z ogromną konkurencją w branży? A może poszukujesz skutecznych sposobów na zwiększenie skuteczności działań marketingowych, a w konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych? Nie podejmuj decyzji biznesowych kierując się przypuszczeniami! Skorzystaj z usługi analizy rynku oferowanej przez profesjonalne agencje badawcze. Dzięki temu zdołasz zminimalizować ryzyko i osiągniesz silną pozycję na rynku.

 

Usługi statystyczne w zakresie analizy rynku

 

W celu rozpoznania sytuacji w branży przeprowadza się różnego rodzaju badania marketingowe, wykorzystując zarówno ilościowe, jak i jakościowe techniki. Najprostszą spośród nich jest niewątpliwie ankietowe badanie opinii. Badania mogą przy tym przybrać różną formę.

 

Najczęściej firmy badawcze decydują się na przeprowadzanie wywiadów telefonicznych (CATI), internetowych (CAWI), a także terenowych z wykorzystaniem aplikacji mobilnej (CAPI). Chcąc natomiast uchwycić trendy w ramach branży warto zdecydować się na pomiary za pośrednictwem konsumenckiego panelu online. Wówczas możliwe staje się pozyskanie opinii od potencjalnych klientów z grup docelowych, a także śledzenie zmian zachodzących w czasie.

 

Jakie elementy można poddać analizie rynku?

 

Analiza rynku może dotyczyć wielu zagadnień biznesowych, kluczowych z punktu widzenia szans firmy na osiągnięcie sukcesu sprzedażowego. Zaliczyć można do nich między innymi:

 

Co możesz zyskać dzięki wnioskom z badania rynku?

 

Jako przedsiębiorca zapewne najbardziej jesteś zainteresowany odpowiedzią na pytanie o to, jakie korzyści biznesowe osiągniesz dzięki przeprowadzeniu analizy rynkowej. Nie chcesz przecież wyrzucać pieniędzy w błoto, a realizacja kompleksowego projektu badawczego do najtańszych nie należy. Do potencjalnych korzyści można zaliczyć między innymi:

 

  1. Optymalizacja wydatków przeznaczanych na reklamę oraz inne działania promocyjne;
  2. Wzrost wyników sprzedażowych;
  3. Możliwość naśladowania sprawdzonych działań konkurencji;
  4. Rozpoznanie grup docelowych klientów;
  5. Zaplanowanie właściwej strategii cenowej;
  6. Dobór najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji;
  7. Rozpoznanie nisz na rynku;
  8. Identyfikacja barier wejścia oraz wyjścia.

 

Podsumowanie

 

Nie podejmuj więc kluczowych decyzji biznesowych w oparciu o własne przeczucia. Wnioski i rekomendacje z badania rynku pozwolą Ci osiągnąć trwałą przewagę nad konkurencją i zapewnią dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa.